Bardienst

Bardiensten

Bardiensten


Het aantal bardiensten voor het seizoen 2023 is vastgesteld op 3 voor seniorleden en 2 voor parttime leden. Elk jaar rond begin maart worden alle leden via de nieuwsbrief geïnformeerd over hoe de bardiensten kunnen worden ingevuld.

De verplichte bardiensten kunnen worden afgekocht voor €35 per dienst. Het bedrag dient te worden overgemaakt naar ING-rekening NL72INGB0003739723 ten name van LTC Strandvliet onder vermelding van "afkoop bardienst". Met vragen over kantinezaken kan je altijd terecht via info@gaasperpark.amsterdam.

Bardiensten kun je online inplannen via de de nieuwe bardienstplanner van KNLTB. Volg hierbij de volgende stappen:

  1. Ga naar " inloggen"
  2. Log in met je KNLTB bondsnummer + wachtwoord. Indien je nog niet beschikt over een wachtwoord of je bent deze vergeten klik dan op “ wachtwoord vergeten”. Je ontvangt op het e-mailadres dat bij de KNLTB bekend is een nieuw wachtwoord. Na het invoeren klik je op inloggen.
  3. Na het inloggen verschijnt de bardienst planning. Dit is in de vorm van een agenda weergave. Rechtsboven worden de diensten getoond die op jouw naam staan. Daaronder staan de diensten die nog beschikbaar zijn in de betreffende maand. Klik op de groene balk om een datum/tijdstip te selecteren. Om deze dienst daadwerkelijk in te plannen kan je in het volgende scherm op Inplannen klikken.


De bardiensten lopen dit jaar vanaf ± 1 mei t/m 31 oktober 2023. Onderstaand de mogelijke diensten:

  • Doordeweekse dagen: 1 dienst van 13.00 uur t/m 16.00 uur, vervolgens 16.00u tot 19.00u en de laaste dienst van 19.00 uur t/m 22.00 uur.
  • In de weekenden dat er geen competitie gespeeld wordt, is de kantine geopend voor 3 diensten; van 09:00u -13.00 | 13.00u - 17.00u | 17.00u - 21.00u
  • De competitiedagen zullen ingevuld worden door spelende competitieteams. De tijden van de competitie-bardiensten zijn 8.30u - 13.00u | 13.00u - 18.00u | 18.00u - 22.00u
  • Zondagteams zullen de zaterdagen draaien en zaterdagteams zullen de zondagen bardienst draaien. Dagen die overblijven omdat het aantal teams hierin niet voorziet, zullen worden opengesteld worden voor reguliere bardiensten. 


Dagen dat de kantine gesloten is:

  • 1e Paasdag
  • Koningsdag
  • Hemelvaart
  • 1e Pinksterdag


Bardienst en de wet.

Alle leden die bardiensten draaien dienen minimaal 18 jaar oud te zijn en in het bezit te zijn van een IVA-Certificaat. (Instructie Verantwoord Alcohol). Dit geldt ook voor ouders van jeugdspelers die bardienst vervullen.
De Drank- en Horecawet stelt namelijk eisen aan alle barvrijwilligers die alcoholhoudende drank schenken;

  • minimaal 18 jaar oud 
  • in het bezit van een IVA-certificaat 

Er mag dus geen jeugd onder 18 jaar achter de bar of in de keuken komen! 

Het certificaat dient als bewijs dat jij als barvrijwilliger gekwalificeerd bent en voldoende kennis hebt over alcohol, de wetgeving en alcoholmisbruik. En dat je ook weet wanneer en hoe “nee“ te verkopen.

Op de website nocnsf.nl/iva is te lezen wat men dient te weten. Door het invullen van een vragenlijst kun je ook het certificaat halen. Het kost geen geld, alleen wat tijd, ±30min.

Lees eerst de rubriek “Wat je moet weten” en ga daarna naar de rubriek “Doe de test” om het certificaat te halen. 
Let op:
 het mailadres en de naam van de barverantwoordelijke niet invullen. 

Om te slagen dienen 16 van de 20 vragen goed beantwoord te zijn. De test kun je zo vaak doen als je wilt.
Na het behalen van het certificaat graag dit certificaat printen. Deze kun je later inleveren bij de bar.


We houden bij wie het certificaat heeft ingeleverd heeft en alle certificaten zullen in een order bij de bar bewaard worden, zodat deze bij een eventuele controle direct beschikbaar zijn.

Let op: de gemeente Amsterdam ziet strenger toe op de naleving van de Drank- en Horecawet. Op overtredingen staan hoge boetes, variërend van €1.360,- tot €2.720,- ! In het ergste geval kan de horecavergunning ingetrokken kan worden. 

Vandaar dat wij iedereen die voor bardienst in aanmerking komt vragen om ervoor te zorgen dat dit in orde is vóórdat jouw bardienst start.

Alvast dank jullie medewerking !

Bestuur TPC Gaasperpark

Share by: